جزئیات خبر

پنج راه برای جذب مشتری در اینستاگرام

پنج راه برای جذب مشتری در اینستاگرام
با رونق گرفتن فضای مجازی و استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی؛ کسب و کارهای زیادی نیز وارد این حوزه شدند. به همین خاطر خیلی از افرادی که کسب و کاری برای خود در این پلتفرم دارند، به دنبال پاسخ به این سؤال هستند که چه راه‌هایی برای جذب مشتری در اینستاگرام وجود دارد؟ به همین خاطر اگر شما هم دوست دارید پاسخ این سؤال را بدانید به خواندن این مقاله ادامه دهید.

فالوور بیشتر

 

فالوور بیشتر

 

بیشتر افرادی که در اینستاگرام فعالیت می کنند دوست دارند دنبال کنندگان بیشتری داشته باشند. حال وقتی پای یک کسب و کار در میان است علاوه برداشتن دنبال کننده بیشتر، داشتن مشتری نیز در اولویت قرار دارد . از طرفی هر چه تعداد فالوورها بیشتر باشد، این کسب و کارها مشتری بیشتری نیز خواهند داشت.

اما واقعیت این است برای اینکه بدانید جذب مشتری در اینستاگرام چگونه است، واقعاً نیازی به دنبال کننده زیاد نیست، زیرا داشتن مشتری از اینستاگرام فقط به یک چیز بستگی دارد و آن ایجاد یک رابطه واقعی با مشتری بالقوه است. به همین خاطر شما بهتر است ارتباط بهتری با مشتریان و مخاطبان خود داشته باشید. شما برای این کار می توانید با کمک کردن به آن ها و حضور مداوم ، نه تنها دنبال کننده بیشتری را در اینستاگرام جذب کنید، بلکه در واقع فالوورهای اینستاگرام خود را به مشتری تبدیل می کنید.

دستورالعملی که در ادامه برای جذب مشتری در اینستاگرام به آن می پردازیم شامل اقداماتی است که دو قانون بسیار مهم و غیرقابل تغییررا درون خود جای داده است که عبارت اند از:
• بهینه سازی پست های اینستاگرام برای یافتن مشتری جدید
• دادن ارزش به فالوورها و غیر فالوورها
بیایید به جزئیات بپردازیم که چگونه می توانید این کار را انجام دهیم:

1. بیوگرافی غنی داشته باشید

این یکی از ساده ترین کارهایی است که باید برای جذب مشتری در اینستاگرام انجام دهید ، اما تعجب خواهید کرد که چگونه به راحتی این موضوع برای پیج شما کارساز است. بیوگرافی شما معرفی شما به دنیا است. در اصل بیوگرافی با نام شما هیچ فرقی ندارد به همین دلیل باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.
چرا این موضوع در جذب مشتری مهم است؟
زیرا با معرفی خود و اینکه چه کسی هستید، مشتریان راحت تر به شما اعتماد می کنند. بنابراین، برای داشتن یک بیوگرافی غنی باید موارد زیر را در آن بگنجانید:
• تو چه کسی هستی؟
• کاری که انجام می دهی یا آنچه ارائه می دهی چیست؟
• توکجا مستقر هستی؟
• چه چیز جالبی در مورد تو وجود دارد؟ آن را به صورت کوتاه بنویسید.
هر چند برای نوشته های بیوگرافی اینستاگرام محدودیت 150 کلمه ای وجود دارد ،اما با کمی خلاقیت، می توانید تمام جزئیات را در آن بگنجانید.
یک عکس از خودتان قرار دهید
صرف نظر از اینکه اکانت اینستاگرام شما تجاری است یا خیر، همیشه بهتر است به جای لوگو، تصویر یک شخص (ترجیحا خودتان) را در آن قرار دهید. اگر تصور شود که اکانت اینستاگرام به جای یک کسب و کار، اکانت یک شخص است، احتمال اینکه افراد روی اکانت اینستاگرام شما کلیک کنند، بسیار بیشتر است.
با این حال قرار دادن لوگوی خود هیچ اشکالی به وجود نمی آید، اما اگر می‌خواهید یک ارتباط انسانی ایجاد کنید، می‌توانیم بگوییم که یک عکس شخصی از خودتان راه حل مناسبی است. توجه داشته باشید که اینستاگرام به‌طور خودکار عکس را به صورت دایره‌ای برش می‌دهد و اندازه آن را به ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل کاهش می‌دهد، بنابراین مطمئن شوید که عکس شما به خوبی برای این موضوع تعریف می‌شود.
چه چیزی ارائه می دهید
برای جذب مشتری در اینستاگرام باید چیزی را که می فروشید به مشتری خود اعلام کنید. این یکی از موارد مهمی است که باید در آن لحاظ کنید، به خصوص اگر یک کسب و کار هستید. شما باید آنچه را که ارائه می دهید به وضوح بیان کنید. آیا شما یک عکاس هستید؟ آیا روسری می فروشید. هر کاری که انجام
مکان خود را درج کنید
اگر یک کسب و کار دارید، این امر بسیار اهمیت پیدا می کند. با بیان اینکه در کجا مستقر هستید، به مردم اجازه می دهید راحت تر شما را پیدا کنند. این موضوع باعث می شود که به راحتی بتوان آن را برای جذب مشتریان در اینستاگرام که در منطقه شما هستند شناسایی کنید.
دعوت به اقدام داشته باشید
همیشه بهتر است در بیوگرافی خود ، دعوت به اقدام داشته باشید. به طور مثال شما می توانید لینک وب سایت خود را در انتهای قسمت بیوگرافی خود قرار دهید تا از این طریق یک تیر و چند نشان را بزنید . یعنی هم مشتری را با پیج خود درگیر کنید و هم یک کانال ارتباطی دیگر را با او به اشتراک بگذارید.

2) برچسب گذاری جغرافیایی!!!

دومین موضوع برای جذب مشتری در اینستاگرام مربوط به مکان جغرافیایی شماست. اساساً برچسب جغرافیایی توانایی برجسته کردن مکانی است که شما در آنجا هستید یا جایی که آن عکس گرفته شده است. با خاص بودن موقعیت مکانی که در آن قرار دارید، به محتوای خود اجازه می‌دهید در بخش «کاوش» ودر قسمت «مکان‌ها» دیده شود.

3. هشتک گذاری کنید

 

هشتک گذاری کنید

 

یکی دیگر از مواردی که برای جذب مشتری در اینستاگرام باید رعایت کنید، هشتک گذاری است .هشتگ ها ساده ترین راه برای پیدا کردن اکانت اینستاگرام شما هستند که مانند سئو وب سایت عمل می کند. با این حال نقاط مثبت و منفی نیز دارد.
نکته مثبت این است که در هر عکس می توانید تا 30 هشتگ متفاوت استفاده کنید. اما نکته منفی این است که تقریباً همه از استراتژی هشتگ گذاری اشتباهی استفاده می کنند. با این حال می توان به راحتی این اشتباه را برطرف کرد. شما باید مطمئن شوید که از هشتگ های مؤثر و مرتبط استفاده می کنید تا بتوانید محتوا و حساب خود را پیدا کنید.
با این حال ، بیشتر مردم از هشتگ‌های بسیار محبوب و ترند استفاده می‌کنند و فکر می‌کنند که به خودشان لطف می‌کنند.

هشتگ در اینستاگرام

فرض کنید شما در کار پخت شیرینی هستید. اگر هشتگ پخت شیرینی را تایپ کنید، میلیون ها پست به شما نشان داده می شود.
اما مطمئناً نباید از آن هشتگ استفاده کنید زیرا آن‌قدر رقابتی است که احتمال دیده شدن شما در آن بسیار کم است. با این حال این موضوع در ایران کمی متفوت تر است یعنی به ندرت پیش می آید که یک هشتگ میلیونی وجود داشته باشد به همین خاطر باید به نسبت ها توجه کنید.
در عوض، سعی کنید کمی دقیق تر شوید. بنابراین فرض کنید دسرهای سالمی می‌پزید، بنابراین به جای استفاده از هشتگ #دسر به تنهایی از هشتگ دسرهای سالم استفاده کنید که هزاران نتیجه را نشان می دهد و از هشتگ قبلی نتیاج کمتری را نشان می دهد که این ایده آل تر از هشتگ قبلی است!
شما با این کار برتری بیشتری پیدا می کنید زیرا شما در صفحه کاوش برای یک هشتگ بهتر دیده می شوید، به این ترتیب، توجه بیشتری به محتوا پیدا می کنید و شانس بیشتری برای جذب مشتری واقعی اینستاگرام خواهید داشت.

4) از طریق کامنت ارتباط برقرار کنید

برای جذب مشتری در اینستاگرام به جای اینکه منتظر باشید تا مشتریان با شما تماس بگیرند، باید شما با آن‌ها ارتباط برقرار کنید! قرار نیست به زور مخاطب خود را مجبور به خرید کنید بلکه باید کاری انجام دهید تا مخاطب را ترغیب کنید خودش به سمت شما بیاید و از شما خرید کند.
شما برای جذب مشتری در اینستاگرام باید بدانید ، چگونه از پاسخ‌های سریع استفاده کنید تا بخشی از این فرآیند توسعه برای شما سیستم سازی شود تا زمان زیادی از شما نگیرد.

5) یک کانال دیگر ایجاد کنید

در حالی که اثبات اجتماعی مثبت برای به دست آوردن فالوورهای بیشتر و جذب مشتری در اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرد، اما اغلب فراموش می کنیم که ما مالک فالوورهای خود نیستیم .
به همین خاطر این موضوع می تواند برای ما مشکل ساز شود زیرا اینستاگرام هر چند وقت یک‌بار الگوریتم خود را تغییر می دهد و ممکن است پیج را ببندد و همچنین ممکن است پیج ما هک شود و حساب کاربری و فالوورهای خود را با هم از دست بدهیم.پس چاره کار چیست؟
بهترین راه برای ایمن ماندن از این خطرات، ایجاد کانال ارتباطی دیگر برای تشویق فالوورهای اینستاگرامی است که شما را از آن طریق نیز دنبال می کنند. اگر چنین کانالی ندارید، به خودتان و کسب و کارتان آسیب بزرگی وارد کرده اید. با این حال شما باید بتوانید ایمیل مخاطبان را نیز دریافت کنید تا در آینده از آن برای فروش بیشتر استفاده کنید.
داشتن فالوور در اینستاگرام عالی است، اما لیست ایمیل شما برای جذب مشتریان واقعی شما مؤثرتر است. نکته خوب این است که می توانید از اینستاگرام استفاده کنید تا افراد را وادار به ثبت نام در لیست خود کنید.
شما برای اینکه بتوانید ایمیل افراد را دریافت کنید، می توانید با ترتیب دادن یک مسابقه این کار را انجام دهید و لینکی را قرار دهید که به یک فرم برای ثبت نام ختم می شود و در آنجا اطلاعات کامل از جمله ایمیل را می توانید دریافت کنید . با این کار یک بانک ایمیل برای خود می سازید که باعث می شود در صورت نیاز از آن کمک بگیرید.

کلام آخر

ما در این مقاله 5 راهکار برای جذب مشتری در اینستاگرام را مورد بررسی قرار دادیم و به موضوعاتی پرداختیم که می‌تواند در این راه به شما کمک فراوانی کند. به همین خاطر شما باید مطمئن شوید که یک بیوگرافی غنی و کامل داشته باشید که در به سؤالات ، چه کسی هستید، چه چیزی ارائه می دهید و در کجا قرار دارید پاسخ دهید.
پست های خود را با برچسب مکان بارگذاری کنید تا مشتریانتان شما را راحت تر پیدا کنند.از هشتگ های فوق العاده خاص استفاده کنید که از هشتک های اصلی نتایج کمتری را نشان دهد. با کامنت گذاری با مشتری های خود ارتباط برقرار کنید و یک کانال ارتباطی دیگر ایجاد کنید و آن را در اینستاگرام تبلیغ کنید تا مردم در آن ثبت نام کنند.
با این توضیحاتی که در این مقاله خدمت شما ارائه دادیم به نظر شما چه راه های دیگری برای جذب مشتری در اینستاگرام وجود دارد؟