جزئیات خبر

مدیریت سیستم فروش

مدیریت سیستم فروش
ابزارهای دیجیتالی مانند سیستم فروش می توانند به افراد فعال در این صنعت کمک کنند تا در نهایت کسب و کار خود را سازمان دهی کرده ، فروش را افزایش دهند، روابط با مشتری را حفظ و فرصت های جدیدی برای مشتری ایجاد کنند. انتخاب نحوه مدیریت سیستم فروش مناسب اغلب به شرکت، محصول یا خدمات و اهداف شما بستگی دارد تا چرخ فروش را به گردش درآورید. دانستن بیشتر در مورد سیستم های فروش و مزایای استفاده از آن‌ها می تواند به شما در توسعه مهارت های حرفه ای کمک کند تا در در کسب و کار و هر صنعتی از آن‌ها استفاده کنید. بنابراین در این مقاله، به بررسی این می‌پردازیم که سیستم فروش چیست، چه عناصری ابزار مدیریت سیستم فروش مؤثر را می‌سازد و کسب‌وکار از پیاده‌سازی سیستم فروش چگونه سود می‌برد.

مدیریت سیستم فروش چیست

مدیریت سیستم فروش برای کسب و کار یک پلت فرم دیجیتالی است که معیارهای کلیدی، اطلاعات مشتری و سایر مطالب مرتبط با فروش را در خود نگه می‌دارد تا به تیم فروش شما کمک کند اهداف و نقاط عطف فروش را ردیابی و آن ها را برآورده کنند. این سیستم که به‌عنوان ابزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) شناخته می‌شود، اغلب با عنوان تلاش‌های بازاریابی، تبلیغات و فروش را ساده  و می‌تواند داده‌ها را ردیابی ، سرنخ های را پیدا کند و قلمرو فروش را افزایش دهد و یا وظایف اداری را انجام دهد.
سیستم‌های فروش مبتنی بر نرم‌افزار رایانه‌ای هستند و نمای داشبوردی از داده‌های شما را ارائه می‌دهند که به طور معناداری از طریق نمودارها، نقشه‌ها و جدول ها به نمایش گذاشته می‌شوند. آن‌ها می توانند ابزار اصلی فروش یک شرکت باشند یا در ارتباط با سایر سیستم ها، نرم افزارها و دستگاه ها استفاده شوند. سیستم‌های فروش می‌توانند متفاوت باشند، بنابراین در نظر بگیرید که تیم فروش شما از چه ابزارها، معیارها و وظایفی بهره می‌برد  تا بتوانید  تصمیم بگیرید کدام پلتفرم مدیریت سیستم فروش برای شما مناسب است.

چه عناصری در مدیریت سیستم فروش مؤثر را ایجاد می کند؟

 

چه عناصری در مدیریت سیستم فروش مؤثر را ایجاد می کند

 

یک سیستم فروش موفق و مؤثر اغلب دارای ویژگی ها و ابزارهای همپوشانی زیادی است که به تیم ها کمک می کند تا فروش خود را افزایش و زمان صرف شده برای سایر وظایف را کاهش دهند که  بسیاری از آن‌ها قابل تنظیم هستند. برخی از سیستم‌های فروش برتر در بازار تجارت به روش (B2B) شامل عناصر و ویژگی‌هایی مانند موارد زیر است:
• قابلیت توالی در ارسال ایمیل
• گزارش تجزیه و تحلیل فروش
• گزارش مشخصات مشتری
• داشبوردهای کنترل
• کنترل موجودی
• سوابق تماس و ذخیره سازی داده ها
• نماد تعامل با مشتری
• ردیابی و تبدیل مشتری بالقوه
• رفتار خرید مشتری
• مولد پیش بینی فروش
• پیش بینی های مصرف کننده
• مدیریت سفارش
• تقویم یکپارچه و پیگیری جلسات
• سرویس زمان بندی خودکار
• ردیاب عملکرد کارکنان
• فناوری هوش مصنوعی (AI).
• سیستم های تلفن داخلی
• ضبط برای کنترل کیفیت
• گزینه های پشتیبانی مشتری
از آنجایی که پلتفرم‌های مدیریت سیستم‌های فروش به وفور وجود دارند و می‌توانند بر اساس نیاز، صنعت یا اندازه شرکت متفاوت باشند، شما می توانید برای یافتن یکی از این پلت‌فرم‌هایی که متناسب با نیاز شما است تحقیقات لازم را انجام دهید.

قابلیت های مدیریت سیستم فروش

 

قابلیت های مدیریت سیستم فروش

 

راه‌اندازی و استفاده آسان است:

سیستم‌هایی که جهت‌یابی آسانی دارد، در زمان و انرژی صرفه‌جویی و کارمندان را تشویق به استفاده از آن‌ها می‌کنند. به دنبال مواردی باشید که از نظر بصری جذاب هستند ، می توان گفت مدیریت سیستم فروش نمای قوی و جامعی از داده ها را ارائه می دهند.

ابزارهای دیگر شما را یکپارچه می کند:

یکپارچه سازی برنامه زمانی مهم است که پلتفرم ها و نرم افزارهای دیجیتال دیگر به کمک این نرم افزار با هم همسو می شوند. به‌عنوان مثال، یک سیستم فروش که پلتفرم ایمیل شما را یکپارچه می کند، زمانی که پاسخ های خودکار را ایجاد می کند، می تواند عملکرد یکپارچه ای را ایجاد کند. سایر سیستم‌های فروش ویژگی‌های ابزار مدیریت سفارش را ارائه می‌دهند که به صورت‌ حساب‌ها، پرداخت‌ها و انجام سفارش و انجام حمل و نقل نیز کمک می‌کند.

دارای قابلیت های سفارشی سازی:

بسیاری از سیستم های فروش ویژگی های قابل تنظیم و شخصی سازی را ارائه می دهند، بنابراین می توانید آن‌ها را با مدل کسب و کار، محصول یا خدمات یا اندازه شرکت خود تنظیم کنید. به‌عنوان مثال، برخی از موارد مربوط مدیریت سیستم‌های فروش به‌روزرسانی‌های خودکار نرم‌افزار را برای وضعیت سفارش مجدد و سطوح کنترل موجودی ارائه می‌کنند، که به شما کمک می‌کند گران فروشی یا تمام شدن موجودی را کاهش یا حذف کنید، که به جریان نقدی و رضایت مشتری کمک می‌کند.

قابلیت دسترسی در هر مکانی وجود دارد

تیم‌های فروش اغلب در درون شهر ها یا استان ها و یا حتی کشورهای دیگر سفر می‌کنند . به همین خاطر شرکت‌ها می‌توانند نمایندگانی در سراسر کشور داشته باشند، در نتیجه انتخاب یک سیستم فروش که به تلفن همراه  و یا اینترنت دسترسی داشته باشد و در همه دستگاه‌ها مانند رایانه‌ها، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند قابل استفاده باشد، می تواند این موضوع را تسهیل کند.

تمرکز بر فروشندگان:

از آنجایی که دیگر پلتفرم های مدیریت ارتباط با مشتری مختلفی وجود دارد، انتخاب یکی از آن‌ها که به طور خاص برای نیروی فروش طراحی شده باشد می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که ویژگی ها و قابلیت ها با نیازهای شما مطابقت بیشتری دارند تا فروش را افزایش دهید.

مزایای پیاده سازی مدیریت سیستم فروش چیست؟

 

مزایای پیاده سازی مدیریت سیستم فروش چیست

 

استفاده از سیستم فروش در کسب و کار شما مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کار تیمی و همکاری را تشویق کنید

از آنجایی که بسیاری از سیستم‌های فروش از داده‌های بخش‌های مختلف مانند فروش، بازاریابی و امور مالی استفاده می‌کنند، همکاری، کار تیمی و تشویق را در بین تیم‌ها برای کمک به آن‌ها در دستیابی به هدفشان ارتقا می‌دهد. ثبت بی‌درنگ به تیم‌ها اجازه می‌دهد تا برای رسیدن به یک هدف مشترک با یکدیگر همکاری کنند، در موفقیت‌ها و زمینه‌های فرصت شفافیت ایجاد می کند و از ارتباطات باز و طوفان فکری حمایت می کند.

استعدادهای جدید را به راحتی تربیت کنید

مدیریت سیستم فروش با اطلاعات سازمان‌دهی‌شده، داده‌های تاریخی و پیش‌بینی‌های انجام ‌شده می‌تواند به شما کمک کند در هنگام استخدام کارمندان برای تیم فروش، مهارت های جدید را آموزش دهید و خودتان نیز در چنین برنامه هایی حضور داشته باشید. بسیاری از سیستم‌های فروش دارای قابلیت‌ها و آموزش‌های قابل درک کاربر هستند و از آنجایی که اطلاعات مربوط به شرکت و فروش شما را ذخیره می‌کنند، می‌توانند بخشی از فرآیند کلی آموزش شما باشند. با ویژگی های قابل تنظیم، فروشندگان همچنین می توانند عملکرد خود را ردیابی و اندازه گیری کنند. با این حال به آموزش و بررسی عملکرد کمک می کند.

با سرنخ ها به روز باشید

هنگامی که مدیریت سیستم فروش به‌روز باشد  مشتریان بالقوه را سریع تر شناسایی می کند. بنابراین می‌توانید وضعیت هر سرنخ را مشاهده و مشتریان بالقوه را اولویت‌بندی کرده تا در زمان مناسب توجه خود را بر روی یک مشتری خاص متمرکز کنید، همچنین در سیستم مدیریت فروش برای شما این امکان وجود دارد از نمادها و اطلاعاتی ، برای ثبت سوابق استفاده کنید.

صرفه جویی در زمان و انرژی

سازماندهی اطلاعات مشتری، سرنخ های فروش و اطلاعات تکمیل فروش در سیستم فروش شما امکان دسترسی را فراهم می کند. از آنجایی که اکثر پلتفرم‌ها دیجیتال هستند و امکان استفاده را در هر مکانی فراهم می‌کنند، تیم فروش شما می‌تواند از هر مکانی دسترسی فوری داشته باشد، در زمان صرفه‌جویی کرده و همه کارمندان را با اطلاعات یکسان به‌روز نگه دارد.
این موضوع می تواند طول یا دفعات جلسات را کاهش دهد و برای مثال زمان بیشتری را برای تمرکز بر فروش آزاد کند. مدیریت سیستم فروش همچنین می تواند با تولید تجزیه و تحلیل داده ها و تولید گزارش ها، نمودارها، جدول ها و سایر اسنادی که نیاز به جمع آوری شخص دیگری دارد، در زمان صرفه جویی کند.

فرا تر رفتن از اهداف

اساس مدیریت سیستم فروش نظارت و پیگیری درآمد در سطح تیم، بخش یا شرکت است. این به شما امکان می دهد استراتژی فروش خود را بهینه کنید، گاهی اوقات به طور خاص برای یک مشتری ، فرصت های بیشتری برای جلب توجه و بستن فروش ایجاد می کند. سیستم‌های فروش به تیم‌ها کمک می‌کنند تا با ارائه یک روش ردیابی بسیار سازمان‌یافته و دقیق برای داده‌ها، سود، درآمد و موارد دیگر، اهداف فروش و سایر پیش‌بینی‌ها را برآورده یا از آن‌ها فراتر بروند.

گردش کار اوتوماتیک ایجاد کنید

بسته به ویژگی‌های یک سیستم فروش خاص،  بسیاری از وظایف  تجاری و اداری مانند ورود داده‌ها، تولید گزارش یا پیگیری ایمیل را  به صورت خودکار انجام می دهد. گردش کار خودکار می تواند در هزینه های حقوق برای پست های اداری صرفه جویی کند یا زمان تمرکز فروش بیشتری را برای سایر کارمندان به جای رسیدگی به وظایف اداری فراهم کند.

کلام آخر

ما در این مقاله در مورد مدیریت سیستم فروش و مزایای آن صحبت کردیم . ما در این مقاله مواردی را که باعث می شود این سیستم به راحتی کار کند را نیز مورد بررسی قرار دادیم تا در نهایت شما بتوانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کرده و سرعت خود را افزایش دهید.
حال با این  وجود به نظر شما مدیریت سیستم فروش چیست؟