جزئیات خبر

خبر

خبر
ایجاد روابط عمومی سایبر، در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، با بهره گیری از فناوری IPSP
توفیق روابط عمومی سازمان در بخش ارتباطات دیجیتالی جشنواره برترین های روابط عمومی


 روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در جشنواره برترین های روابط عمومی نخستین اجلاس روز جهانی روابط عمومی، موفق به کسب رتبه در بخش ارتباطات دیجیتالی و نیز دریافت تندیس و لوح تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، حسن توکلی معاون دفتر روابط عمومی این سازمان با اعلام این مطلب در خصوص اهداف توسعه ارتباطات دیجیتالی اظهار داشت:
روابط عمومی سازمان به منظور بهره برداری از فناوری های نوین، تسریع و تسهیل ارتباطات سازمانی، بهتر دیدن و بهتر دیده شدن و توسعه روابط عمومی سایبر در سازمان و استفاده از ظرفیت های ارتباطی و دیجیتالی در حوزه درون و برون سازمان، کاربست بالاترین سطح فناوری Quick Response در نقاط حساس ارتباطی سازمان را تحت عنوان IPSP در دستور کار خود قرار داده است که این نرم افزار در جریان اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در نوروز 1401 به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت و هم اکنون در سرور سازمان نصب و آماده بهره برداری انبوه آنلاین و افلاین می باشد.
وی در خصوص نرم افزار یاد شده و قابلیتهای آن گفت: فناوری IPSP یک شناسه الکترونیکی شده( پترن پاسخ سریع ) تصویری و دیجیتالی است که عموما می تواند بدون اپلیکیشن اختصاصی اسکن شود و از قابلیت های آن می توان به تصویری بودن، شفافیت تصویر و تمایز قبل از اسکن، شناسایی توسط دوربین تلفن همراه هوشمند، قابلیت ایجاد بستر تعامل و همچنین امکان ارتباط دهی به انواع برنامه های ویژه اطلاع رسانی و تبلیغات، همچنین قابلیت ارتباط یا تعامل هر یک از کارکنان و یا مخاطبان با برند سازمان که موجب می شود به شکلی آگاهانه یا ناآگاهانه تجربه ای خوشایند از پاسخگو بودن برخط برند دیجیتالی شده سازمان در هر مکان و زمان، در ذهن مخاطبان ایجاد شود.
معاون دفتر روابط عمومی با اشاره به این که ما در سازمان به دنبال حداکثرسازی ارزش افزوده روابط عمومی سایبری بر مبنای ایجاد تاچ پوینت های جذاب (نقاط تماس با برند)، فراگیر، تعاملی، قابل کنترل و قابل پیگیری هستیم، در خصوص نقاط تماس و تعامل فیزیکی درون سازمانی و بسترهای استفاده از این نرم افزار نیز خاطر نشان کرد:
نمایشگر رسانه اجتماعی (پورتال سازمان)، بنرهای عمودی و افقی نصب شده در طبقات، استند رومیزی کارکنان سازمان، کارت شناسایی و کارت رفاهی مدیران و کارکنان، برچسب خودرویی نصب شده روی درب اتومبیل های سازمان، هر نوع فرم اداری کاغذی و انواع مستندات و مطبوعات مکتوب مانند مجله، بروشور، ماهنامه ، ... از جمله نقاط تماس و تعامل فیزیکی درون سازمانی است که می توان از طریق سامانه IPSP ، انها را به تاچ پوینت های دیجیتالی تعاملی، تبدیل کرد تا با ارزش افزوده ایجاد شده، فرایند اطلاع رسانی و اطلاع یابی سازمان به کارامدترین شیوه ممکن، به انجام رسد.
توکلی در خصوص هدفگذاری تبدیل نقاط تماس فیزیکی برون سازمانی نیز تصریح کرد: تبدیل انواع تابلوهای راهنمای نصب شده در سطح کریدورها و جاده های برون شهری به نقاط تماس و تعامل دیجیتالی با برند سازمان، ایجاد امکان شناسایی ناوگان لجستیک حمل و نقل جاده ای، شناسایی رانندگان و خدمه، ایجاد امکان ارائه محتوای فرهنگی دیجیتالی برای مسافران و دهها موارد دیگر از نقاط تماس برون سازمانی است که توسط فناوری IPSP موجود در سازمان در حال دیجیتالی شدن هستند‌.
وی با اشاره به پتانسیل های رسانه ای این سامانه نیز اظهار داشت :
به عنوان نمونه، یکی از قابلیت های پر کاربرد این سامانه در سازمانها، نرم افزاری به نام ایدی شو است که از قابلیت های ان می توان برای ایجاد کارت ویزیت  الکترونیکی برای مدیرانی که علاقمند به معرفی خودشان هستند و قبلا به روش  چاپی نسبت به تولید کارت ویزیت برای خودشان اقدام می نمودند که اغلب با جابجایی سمت های آنان یا هر گونه تغیر محتوایی، اطلاعات اولیه کاربرد خود را از دست می داد و اکنون یا این روش، می توان علاوه بر حفظ پویایی اطلاعات، قابلیت های مهمتری و کاربردی تر اعم از ارایه گزارش تصویری، ارایه محتوای چند رسانه ای، دریافت نظرات و پیشنهادها، ارایه دسترسی مکانی با قابلیت مسیریابی حسب ضرورت و قابلیت نظرسنجی فردی و سازمانی، امکان دانلود مستقیم فایل های pdf،mp4 و mp3، پیوندهای مفید، بیوگرافی و ... ایجاد کرد .ضمن اینکه این سامانه از هدر رفت منابع مالی و اسراف کاغذ، نیز جلو گیری  می کند.
 معاون دفتر روابط عمومی همچنین درباره ساختار عمکلرد متمرکز یا غیر متمرکز  این سامانه عنوان کرد:
 این سامانه امکان دسترسی طبقه بندی شده در هر سطح از سطوح ستادی و استانی و زیر مجموعه های مرتبط و حتی اشخاص را نیز فراهم می کند تا بتوانند اطلاعات تخصصی و مدیریت شده را بارگذاری و بهره برداری کنند.
 توکلی ضمن قدردانی از تلاشگران و همکاران این سامانه  تصریح کرد: این سامانه حاصل همکاری دفتر روابط عمومی با یکی از شرکت های دانش بنیان و همکاری ارزشمند مجموعه همکاران دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان است که از زحمات آنان تشکر و قدردانی می شود و قطعا تحقق کامل این سامانه در حوزه درون سازمانی و برون سازمانی در گرو خواست و اراده تمام مدیران و کاربران گروه هدف این سامانه است که امید است با تعامل به نقطه مطللوب و مورد انتظار دست یابیم.