جزئیات خبر

مقاله

مقاله
چرا بهتره به جای استفاده از کیوآرکد مخدوش، از IPSP شفاف استفاده کنیم


اگر شما در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک کمپین اطلاع رسانی، تبلیغاتی، ارتباطی، تعاملی و... با کاربران و مشتریان خود هستید و یا تمایل به استفاده از کدهای QR در رسانه های چاپی و دیجیتالی برای جذب مخاطبان بیشتر می باشید، بهتر است بگوئیم اندکی دست نگه دارید! ما در این مقاله قصد داریم تا؛

تفاوت بین ژنراتورهای تولید QR کد رایگان یا پولی، با ژنراتور حرفه ای و بومی تولید IPSP، که تولید آن برای شما قدری هزینه ریالی در بر خواهد داشت را بیان کنیم:

شاید با وجود امکان تولید رایگان انواع QR Code، با شنیدن این جمله که برای تولید شناسه الکترونیکی IPSPبایستی به صورت ریالی هزینه کنید، قدری متعجّب شوید!
اما باید بگوئیم؛ این درست است که هنوز بسیاری از ژنراتورهای QR Code "رایگان" وجود دارند که به شما امکان می دهند QR Code هایی تولید کنید که ممکن است مخاطبانتان را به وب سایتتان هدایت کند، اطلاعات تماستان را در اختیار مخاطبانتان قرار دهد و...
اگر این تنها چیزی است که شما نیاز دارید پیشنهاد می کنیم یک QR Code سیاه و سفید ساده و مخدوش رایگان را که می تواند برخی از اطلاعات را رمزگذاری کند، و دارای برخی معایب ذیل نیز می باشد را، آگاهانه، تولید و بهره برداری کنید:

معایب تولید و مصرف یکQR Code  رایگان:

* نیاز به یک QR Code اختصاصی دارید؟ در اکثر موارد، نرم افزارهای تولیدQR  رایگان، قبل از اینکه مخاطب شما را به بخش یا محتوای مورد نظرتان هدایت کنند، اقدام به نمایش چند ثانیه ای یک تبلیغ می کنند. در این مورد قدری تحقیق و فکر کنید! ناگوارتر اینکه نمایش تبلیغ پس از چند روز یا چند هفته که احتمالا  QR Code خود را چاپ و منتشر کرده اید، رخ می دهد. آیا به این مطلب فکر کردید که در صورت عدم نمایش تبلیغ و یا مدل های درآمدی دیگر، متولیان سایت های اینچنینی چگونه می توانند تجارت و کسب و کار خودشان را حفظ کنند؟ کدهای QR پویا به دامنه ها، سرورهای فعال و منابع انسانی پشتیبانی کننده نیاز دارند. پس عرضه کنندگان تولیدQR Code  رایگان چگونه هزینه های خود را پوشش می دهند؟ دریافت سرویس رایگان به ازاء سوء استفاده از نا آگاهی کاربران ... !  ما فکر می کنیم این اصلا خوشایند نیست!

* به تصویر الکترونیکی با فرمت ویژه ای نیاز دارید؟ اگر به دنبال چاپ کدهای QR یا حتی نمایش آنها بر روی صفحات خاصی مانند بیلبورد هستید، پس به تصاویر QR Code با وضوح بالا نیاز دارید. این تنها زمانی امکان پذیر است که QR Code ساخته شده را در قالب بردار یعنی SVG یا EPS دریافت و ذخیره کنید. همه مولدهای QR Code رایگان تصویر را در قالب PNG/JPEG ارائه می دهند و عدم اسکن شدن آنها تصویر ذهنی بدی از برند شما در ذهن مخاطب ایجاد می کند! اینطور نیست؟

* نیاز به مدیریت و بروزرسانی QR Code خود دارید؟ در صورتی که QR Code رایگان خود را تولید کرده و در تبلیغات محیطی یا مجازی خود منتشر کنید، اما بر حسب لزوم ناچار باشید محتوای آن را تغییر دهید، با عدم دسترسی به پنل مدیریت و بروزرسانی QR Code خود، دچار مشکلی جدی خواهید شد! ما نیز قبلا با این چالش مواجه بودیم، شما چطور؟

* نیاز به افزایش نرخ اسکن های خود دارید؟ این یک واقعیت شناخته شده است که کدهایQR Code  به دلیل ظاهری سیاه و سفید و مخدوش، انگیزه بسیار کمی در مخاطبان و اسکن کنندگان برای اسکن و دنبال کردنQR Code  بوجود می آورد چون نه تنها هیچ جذابیّت بصری ایی ندارند بلکه قبل از اسکن، مخاطب را متوجه نتیجه مورد انتظار از اسکن، قرار نمی دهند! ظاهر زشت و نامفهوم QR Code حس کنجکاوی مخاطب را بر نمی انگیزد! نظر شما چیست؟

* به پشتیبانی و تخصّص حمایتی به موقع نیاز دارید؟ اگر کمپین خود را مبتنی بر QR Code اجرا می کنید و انتظار دارید تعداد زیادی اسکن دریافت کنید، شما یک ارائه دهنده خدمات بومی می خواهید که بتواند پشتیبانی فنی و تخصصی به موقع را به ویژه برای اطمینان از قابلیت اسکن بالا و خدمات بدون قطعی و یا وقفه ارائه دهد. آیا می توانید به یک ابزار آنلاین "رایگان" اعتماد کنید تا به موقع از شما پشتیبانی کند؟ آیا حتی یک چهره یا کسب و کار در پشت آن وب سایت آنلاین "رایگان" وجود دارد؟ پیشنهاد می کنیم به بخش تماس با ما در وب سایت های ارائه دهنده خدمات QR Code رایگان نگاهی بیاندازید تا متوجه  برخی تناقض ها و اشکالات شوید.

* دوست دارید درون پترن QR Code خود یک گیف اجرا کنید؟ بله اگر کیوآرکدی که در فضای مجازی استفاده می کنید این فابلیّت را داشت، به جلب توجه و جذب نرخ مشارمت بینندگان کمک بیشتری می کرد اما متاسفانه این امکان در QR Code وجود ندارد!

* در صددید کد دستوری یا همان USSD خود را به QR Code تبدیل کنید تا کاربران به جای شماره گیری یک کد دستوری، صرفاً با یک اسکن ساده بتوانند کد دستوری شما را اجرا کنند؟ متاسفانه یک جنریتور QR Code امکان تولید QR Code کد دستوری را به صورت استاندارد ندارد و QR Code هایی که با اطلاعات USSD تولید می شوند، کارایی لازم را ندارند! آیا تا امروز به این نکته برخورده اید؟

* به صفحات فرود ویژه نیاز دارید؟ طبیعی است که با توجه به عدم وجود احتمالی سرورها و سرویس های امن بومی، ارائه دهندگانQR Code  رایگان امکان ارائه صفحات فرود مناسب با هر نوع از نیازهای کاربران را در وب سایت های خود ایجاد ننموده اند و یا در صورت ایجاد، سرویس ها از کیفیت نرم افزاری لازم برخوردار نیستند. اگر شما ارائه دهنده خدمات حرفه ای تولید کیوارکد بدون محدودیت های بیان شده را می شناسید، ممنون خواهیم شد که به ما نیز معرفی کنید!

نتیجه گیری:
همانطور که در IPSP چیست؟ اشاره شد، اکثر فعالان حرفه ای حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، هنری، سیاسی، گردشگری، سلامت، حمل و نقل، بانکداری و... به دنبال QR Code های پیشرفته و با عملکرد بالاتر و بومی (ساخت ایران) هستند که ضمن داشتن تمامی ویژگی های فنی یک QR Code، از نظر ظاهری دارای جذابیت های بصری، و از نظر فنی دارای امکانات نرم افزاری بیشتر و نیز پشتیبانی باشند که برآوردن این انتظار با توجه به 1- مستندات قانونی و ثبتی نرم افزار، 2- امکانات نرم افزاری از جمله جنریتور (موتور مولّد) بومی انواع IPSP، 3- صفحات فرود متعددی که بسته به نیاز نرم افزاری گروه های هدف تولید شده و می شوند، 4- تجربیّات منابع انسانی مؤثر در بهینه سازی تولید، چاپ و مصرف IPSP و در نهایت پشتیبانی فرآگیر از خدمات ارائه شده به کاربران، صرفاً توسط بنیاد فناوری های نرم سیمای ماندگار و شبکه تولید و عرضه کشوری در حال گسترش بنیاد، قابل انجام است.

در مقابلِ محدودیت هایی که QR Code ها دارند، فناوری IPSP بدون محدودیت و در مسیر تجارت، کسب و کار و زندگی دیجیتال شما را تا رسیدن به هدف همراهی خواهد نمود! اما به طور خلاصه؛
-    فناوری IPSP یک سرویس 100٪ بدون آگهی است!
-    فناوری IPSP با تمامی فرمت های مورد نیاز، جنریت (تولید) و عرضه می گردد!
-    فناوری IPSP پوشش جامعی به نیاز های؛ مدیریت، بروزرسانی، ردیابی و آنالیز تعداد اسکن می دهد!
-    فناوری IPSP با جذابیت های بصری خود منجر به ایجاد حسّ کنجکاوی اسکن کنندگان و نیز افزایش نرخ اسکن می شود!
-    فناوری IPSP امکان تلفیق با گیف مورد نظرتان را دارد!
-    فناوری IPSP امکان رمزنگاری کدهای دستوری (USSD) را دارد!
-    فناوری IPSP با وجود تیم های متخصص در زمینه های تحقیق توسعه صفحات فرود متناسب با نیاز کاربران، برنامه نویسی، و در نهایت تیم پشتیبانی، پاسخ کارآمدی به نیازهای گروه مشتریان خود ارائه می دهد!

حالا آیا نسبت به کیوآرکد خیلی متعصب هستید؟
           اگرنه!
و اگر تمایل به تولید و مصرف IPSP دارید
می توانید هم اکنون از
با من ارتباط بگیرید!