جزئیات خبر

آخرالزمان

آخرالزمان
درکتاب سرور اهل ایمان از امام باقر علیه السلام نقل شده است که فرمود: «اول جایی که قائم علیه السلام نسبت به آن اقدام می‌کند، «انطاکیه» است و از غاری در آنجا که عصای موسی و انگشتر سلیمان در آن است، تورات را خارج می‌کند. » و فرمود: «خوشبخت ترین مردم نسبت به حضرت، اهل کوفه هستند. » و فرمود: «مهدی را مهدی نامیدند، زیرا که به امر پنهانی روشنگری می‌کند، تا جایی که به دنبال مردی که مردم او را بی گناه می‌دانند می‌فرستد و او را می‌کشد، تا جایی که برخی از آنان در خانه شان سخن می‌گویند، ولی می‌ترسند که دیوار علیه آنها شهادت بدهد. »

💎درکتاب سرور اهل ایمان از امام باقر علیه السلام نقل شده است که فرمود: «اول جایی که قائم علیه السلام نسبت به آن اقدام می‌کند، «انطاکیه» است و از غاری در آنجا که عصای موسی و انگشتر سلیمان در آن است، تورات را خارج می‌کند. » و فرمود: «خوشبخت ترین مردم نسبت به حضرت، اهل کوفه هستند. » و فرمود: «مهدی را مهدی نامیدند، زیرا که به امر پنهانی روشنگری می‌کند، تا جایی که به دنبال مردی که مردم او را بی گناه می‌دانند می‌فرستد و او را می‌کشد، تا جایی که برخی از آنان در خانه شان سخن می‌گویند، ولی می‌ترسند که دیوار علیه آنها شهادت بدهد. » 
🔹همچنین در آن کتاب از حضرت امام محمد باقر علیه السلام روایت شده است که فرمود: «قائم ما سیصد و نه سال سلطنت می‌کند، به مدتی که اصحاب کهف در غار خود توقف کردند. او زمین را پر از عدل و داد می‌کند، چنان که پر از ظلم و ستم شده باشد. خداوند شرق و غرب زمین را برای ما می‌گشاید. او هم چندان مردم بی دین را به قتل رساند که جز دین محمد صلی الله علیه و آله نماند و به روش سلیمان بن داود رفتار نماید. اگر آفتاب و ماه را به سوی خود بخواند، اجابت می‌کنندو زمین در زیر پایش پیچیده می‌شود (یعنی طی الارض خواهد داشت) و از جانب خدا به وی وحی می‌شود و او هم طبق دستور خدا عمل می‌کند. » 
🔸و حضرت می‌فرماید: «وقتی قائم علیه السلام ظهور کند و داخل کوفه شود، خدا از پشت کوفه هفتاد هزار صدّیق را برمی انگیزد که از اصحاب و یارانش می‌باشند و عراق را به اهلش برمی گرداند و یاران حضرت، صاحبان عراق اند وسالی دو بار به مردم هدیه می‌دهد؛ در ماه دو بار به مردم ارزاق می‌دهد؛ بین مردم برابری ایجاد می‌کند تا محتاج به زکاتی پیدا نشود و صاحبان زکات، خود زکات مالشان را به محتاجان از شیعیان حضرت می‌دهند و آنان نمی پذیرند و زکات دهندگان اصرار می‌کنند و گرد خانه هایشان دور می‌زنند و آنها خارج شده و می‌گویند: «ما احتیاجی به درهم هایشما نداریم! » 
و حدیث را ادامه داد تا آنجا که فرمود: «اموال اهل دنیا، همه از درون و برون زمین نزد او جمع می‌شوند. پس به مردم گفته می‌شود: «بیایید به سمت آنچه به خاطر آن قطع رحم کردید و خون حرام برای آن ریختید و برای آن سوار بر محرمات الهی شدید! » پس عطایی می‌کند که قبل از او کسی چنین عطایی نکرده است.

📖سرور اهل ایمان، ص۱۰۹
📖بحارالانوار، ج۵۲،ص۳۹۱،ح۲۱۲